creative technology
[]
readme
new(s)
masterclass
workshop(s)
CA1
CA2
CA3
CA4
CA5
project(s)
NM1
NM2
NM3
NM4
NM5
resource(s)
_
/ .
print /
present
samenvatting -- Edwin
- water -- kunst (fontein), awareness (game), ontwerp waterzuivingering (life straw) voor ontwikkelingslanden
- energie -- awareness (game), clima-futura, personal energy (ontwerp kleding met zonnepanelen, bio-thermische energie), balkon-windmolen
- leren -- e-learning, serious-games, bottom up learning, fablab
- veiligheid -- smart sensors, smart textiles, internet of things, sensorweb
- gezondheid -- e-health, iphone applicatie, virtual communities

algemeen
creative technology
Het bijzondere van
Creative Technology, in vergelijk met andere studierichtingen,
is de discipline en thema overstijgende aanpak,
waarin
creativiteit centraal staat, en de nadruk
ligt op
innovatieve toepassingen
van technologie,
bijvoorbeeld in de vorm van (serious) games, of interactieve installaties
waarin
smart technology en
new media in combinatie wordt toegepast.

idea(s)
water
- Bedenk een spel waarmee schoolkinderen
zich bewustworden van het water tekort in ontwikkelingslanden,
en waarin met beschikbare middelen een waterzuiveringsinstallatie
ontworpen wordt.

energie
- Ontwerp kleding waarin kleine zonnepanelen verwerkt
zijn, waarmee in de persoonlijke energiebehoefte
voor bijvoorbeeld mobiele elefoon en mp3-speler voorzien wordt.
- Bedenk een spel dat bijdraagt aan inzicht in
energiegebruik in de dagelijkse leef- en werkomgeving.

leren
- Ontwerk een interactieve ruimte
waarin kinderen gezamelijk op een speelse manier problemen oplossen,
bijvoorbeeld wiskunde problemen door het bouwen van een
pyramide, of sociale problemen zoals pest-gedrag door
het spelen van een rollenspel.

veiligheid
- Bedenk een urban game
waarmee veiligheidsaspecten van een woonwijk,
met gebruikmaking van new media,
in kaart gebracht worden,
en ontwerp een monitoring systeem,
met smart technology,
waarmee surveillance kan plaatsvinden die geen
inbreuk maakt op de privacy van de buurtbewoners.

gezondheid
- Ontwikkel een web-applicatie voor een
sociaal netwerk ter motivationele ondersteuning
van fitness oefeningen thuis,
en bedenk een spel waarin mensen met elkaar
kunnen trainen, elk vanuit hun eigen situatie, bijvoorbeeld
door real-time hun hartslag af te stemmen bij cardio-training.

nano

bio

ICT
- Bedenk een spel waardoor spelers
uitgedaagd worden de security en privacy
aspecten van een web-site en de daar aangeboden
'web-services te testen, met gebruikmaking van hiervoor
beschikbare programmatuur en tools.

A. Eliëns, 10/03/09
[]
readme
new(s)
masterclass
workshop(s)
CA1
CA2
CA3
CA4
CA5
project(s)
NM1
NM2
NM3
NM4
NM5
resource(s)
_
/
.
(C) Æiens
09/09/09
creativetechnology.eu