@
multimedia @ VU
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
PDF
Jos Hoebe -- bachelor april 2010
Digitale media, en daaronder vallen ook games,
ontlenen een belangrijk deel van hun waarde
aan de
computationele processen waaraan ze
hun uitdrukkingskracht ontlenen.
Dat geldt niet alleen voor de interactie en de visuele effecten,
maar in toenemende mate ook voor de verhaallijn en
de
visuele inhoud ervan.
Jos heeft in zijn bachelor project aan procedural content
gewerkt, en het resultaat van zijn werk,
dat in belangrijke mate op de steeds populairder wordende
Unity game engine is gericht, is te lezen in zijn
bachelor skriptie.
getiteld procedural generated online virtual worlds
Voor de aanvang van het project kende ik Jos uit een
eerder multimedia project, waarin hij, samen
met Mike Hergaarden, voor de leek,
die ik toendertijds ten aanzien van Unity zeker was,
uiteenzet hoe Unity werkt en wat de voordelen
van asset-oriented game development zijn.
Met Mike heeft Jos het succesvolle spel Verdun, over de eerste
wereld oorlog ontwikkeld, natuurlijk ook in Unity.
Nu de Indie versie van Unity gratis beschikbaar is,
is Unity een element in mijn onderwijs dat ik te zijnertijd
mede op de VU hoop te introduceren, als state-of-the-art
game development omgeving, waarvan me de waarde mede door
de inspanningen van Jos duidelijk zijn geworden, waarvoor dank.
En natuurlijk nog gefeliciteerd met je bachelor,
hoewel het project, als ik me goed herinner zo'n
twee jaar geleden was ...
Anton Eliëns, 12/4/10
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
(C)
Æliens
2014