@
multimedia @ VU
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
PDF
project -- climate game @ VU
www.climafutura.nl/
overview(s)
radio: Marek op Kassa
campus.tv >Een beter milieu begint bij ... een video game
index
presentation
3 anchor + (multi-person) expert choir
- philosophy -- pathos, ethos, logos (multi-disciplinary)
- trailer -- drama
- climate star -- items & game play
- game development -- architecture and project plan
the only way to predict the future is to create it [???]
description
reglement
Tbv de academische jaarprijs ... indiening 1 mei, presentatie woe 6 juni
- relevance -- what is our message?
- identity -- who are we?
- impact -- why would anybody be interested?

opinion(s)
agenda -- ...
- di 20 febr 07, 10-12 uur, F532
-- verslag
(pdf)
- ma 26 febr 07 13-14, F532
- wo 7 maart 07, 11-12.45 -- presentatie in visual design
- do 15 maart 07 15.00-17.00, Utrecht CS -> lijn 6 of 8, aansluitend vergader-diner
- ma 26 maart 07 16.30-18, C541, was F532
- do 12 april 07 10-12, F532
- ...
- 1 mei 07 -- indiening voorstel
- 6 juni 07 -- presentatie

climate star -- clima futura
- description
/ background
/ logo
- per sterpunt -- (game) plots, movie(s), minigame(s)
- minigame(s) -- collect token on star points
advisor
- opzet plan van uitvoering -- Paulus Klerk (Harlequins)
web team -- clima futura *
mailinglist
/ www.few.vu.nl/~climategame
- Anne Martens -- design, writer
- Rob Schuddeboom - design, uitvoering
- Thijs Louisse -- design, uitvoering
- Hugo Huurdeman -- game development
- Winoe Bhikharie -- advisor
- Marek van de Watering -- design
youtube: climate
material(s)
trailer
- descriptive -- luxury, but
- can we ... -- look around us
- political -- opposition (star) -
- explanation -- scientific insight (star) +
- propaganda -- clima futura, play it
google: climategame / klimaatspel /(climate game VU)
online -- the competition
mini game(s)
work(s) -- clima futura
deliverable(s)
- Een korte beschrijving van het onderzoeksproject, inclusief de publicaties.
- Een visie op het belang om dit project onder de aandacht te brengen van het brede publiek.
- Een communicatieplan van maximaal 4.000 woorden, waarin het voorstel nader wordt uitgewerkt. Met daarin een heldere probleemstelling en doelgroepbenadering en een overzicht van de in te zetten media (audiovisuele hulpmiddelen, drukwerk, radio, tv, internet, tentoonstellingen, posters, lezingen- en discussie bijeenkomsten, etc.)
- Een reële kostenbegroting voor de uitvoering van het ingediende plan ter grootte van maximaal 100.000 euro inclusief BTW.
- Een planning voor de eventuele realisering van het voorstel, beginnend (met de ontwikkeling van de uitvoering) in najaar 2007.

profile(s) -- klimaat @ VU
- brede interdisciplinaire kennis -- klimaat ster

- klimaatstrategieen, kosten-baten en scenario.s;
- monitoring feedbacks and thresholds;
- energie, bio solar, carbon free (sustainable energies);
- regionale ontwikkeling en integratie;
- ruimtelijke analyse, land gebruik, water en adaptatie;
- governance en entrepreneurschap.

issue(s) -- climate sensitivity
- climate sensitity -- mitigation vs adaptation
- parameters (1) -- resources, environment, money, social support
- parameters (2) -- money, knowledge, power
- effect(s) -- CO2, well-being, ...

article(s)

clip(s)

site(s) & game(s) -- climate != energy

www.peacemakergame.com / sharkworld.nl
- vertalen van een "serieuze issue" naar een game (in dit geval Midden-Oosten problematiek)
- turnbased
- politiek en sociaal
- aansprekende visuals, zonder af te doen aan het "serieuze"aspect
- presentatie van real-time events mbv video en korte tekst
- het kiezen tussen verschillende betrokken partijen
- alles in de hoop awareness te creeren om daar vervolgens naar te handelen


game event description format
game event description -- format
- name of event -- give a meaningful name
- event-id -- for administrators only
- type -- (generic/specific) game/model/video
- cause -- game play/simulation/exploration
- feedback/information -- give a logical description
- player actions -- indicate all (logical) player options
- description of visuals -- for both feedback/information and player options
- additional information -- give a url with references to additional informatin and visuals
- relates to event(s) -- give id's or descriptions of related events
- remarks -- anything
storyboard -- narrative(s)
- context -- general setting, situation
- problem -- event(s) to occur, problem to solve
- S-R sitiation(s) -- stimulus/response
- climax -- action must be taken
- resolution -- find solution or result
scenario(s) -- encounter(s) & challenge(s)
- narrative(s) -- de verhaallijn
- perspective(s) -- (first person) actor(s)
- challenge(s) -- problem(s) to solve
- resource(s) -- (capital) to spend
- reward(s) -- fame or shame
- visual(s) -- setting(s) and effect(s)

task(s)
- collect material -- images, video and sound
- construct story line(s) -- analyse problems
- create scenario(s) -- alternative game plot(s)

source(s)
beeld en geluid

(de)composition
- problem
- effects
- stakeholders
- strategies
- decisions
- tradeoffs
- consequences
- (media) awareness

pilot(s)
interactive storytelling
- halflife 2 -- weather @ VU
- interactive video -- in flash 8
- XNA (DirectX) -- ... ?

student project(s) -- multimedia @ VU
mailinglist
student advisor(s)
- Winoe Bhikharie (games/HL2)
- Marek van de Watering (design/style)
people -- team jaarprijs
- Merlijn Draaisma (5885661) ...
- prof. dr Pier Vellinga (FALW)
- Els Hunfeld -- ...
www.crossmediagames.com
possible partner(s)
resource(s)
etcetera
reference(s) -- game development
- TIDSE Eliëns et al. (2003)
- Eliëns A., Dormann C., Huang Z. and Visser C. (2003),
A framework for mixed media -- emotive dialogs, rich media and virtual environments, In: Proc. TIDSE03, 1st Int. Conf. on Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment, Göobel S. Braun N.,n Spierling U., Dechau J. and Diener H. (eds>), Fraunhofer IRB Verlag, Darmstadt Germany, March 24-26, 2003
- VULife Eliëns & Bhikharie (2006)
- Eliëns A. and S.V. Bhikharie (2006),
Game @ VU -- developing a masterclass for high-school students using the Half-life 2 SDK, In: Proc. GAME'ON-NA'2006, Sept. 19-21, 2006 - Naval Postgraduate School, Monterey, USA
- Serious Eliëns & Chang (2007)
- Eliëns A. and Chang T. (2007),
Let's be serious -- ICT is not a (simple) game, In: proc. FUBUTEC 2007, April 2007, Delft
- SL Eliëns et al. (2007)
- Eliëns A. Feldberg F., Konijn E., Compter E. (2007),
VU @ Second Life -- creating a (virtual) community of learners, In: proc. EUROMEDIA 2007, April 2007, Delft
- VideoGame Gee (2003)
- Gee J.P. (2003),
What video games have to teach us about learning and literacy, Palgrave Macmillan
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
(C)
Æliens
2014