@

multimedia @ VU
[_] readme register feedback projects resources _ # @ !

talk show tell print

PDF

project -- climate game @ VU

www.climafutura.nl/


overview(s)


radio: Marek op Kassa


campus.tv >Een beter milieu begint bij ... een video game



index

presentation

3 anchor + (multi-person) expert choir


  1. philosophy -- pathos, ethos, logos (multi-disciplinary)
  2. trailer -- drama
  3. climate star -- items & game play
  4. game development -- architecture and project plan

the only way to predict the future is to create it [???]


description

reglement


Tbv de academische jaarprijs ... indiening 1 mei, presentatie woe 6 juni

opinion(s)

agenda -- ...


climate star -- clima futura

advisor

flash - tutorial(s)

web team -- clima futura *

mailinglist / www.few.vu.nl/~climategame

deliverable(s) -- fragment(s)

youtube: climate


material(s)

trailer

  1. descriptive -- luxury, but
  2. can we ... -- look around us
  3. political -- opposition (star) -
  4. explanation -- scientific insight (star) +
  5. propaganda -- clima futura, play it

google: climategame / klimaatspel /(climate game VU)


online -- the competition

mini game(s)

work(s) -- clima futura

deliverable(s)

  1. Een korte beschrijving van het onderzoeksproject, inclusief de publicaties.
  2. Een visie op het belang om dit project onder de aandacht te brengen van het brede publiek.
  3. Een communicatieplan van maximaal 4.000 woorden, waarin het voorstel nader wordt uitgewerkt. Met daarin een heldere probleemstelling en doelgroepbenadering en een overzicht van de in te zetten media (audiovisuele hulpmiddelen, drukwerk, radio, tv, internet, tentoonstellingen, posters, lezingen- en discussie bijeenkomsten, etc.)
  4. Een reële kostenbegroting voor de uitvoering van het ingediende plan ter grootte van maximaal 100.000 euro inclusief BTW.
  5. Een planning voor de eventuele realisering van het voorstel, beginnend (met de ontwikkeling van de uitvoering) in najaar 2007.

profile(s) -- klimaat @ VU

klimaat @ VU -- klimaat ster

issue(s) -- climate sensitivity

article(s)

clip(s)

site(s) & game(s) -- climate != energy

example(s) -- Peacemaker

www.peacemakergame.com / sharkworld.nl


document(s)

game event description format


game event description -- format

storyboard -- narrative(s)

scenario(s) -- encounter(s) & challenge(s)

task(s)

source(s)

beeld en geluid


(de)composition

  1. problem
  2. effects
  3. stakeholders
  4. strategies
  5. decisions
  6. tradeoffs
  7. consequences
  8. (media) awareness

pilot(s)

interactive storytelling


student project(s) -- multimedia @ VU

mailinglist


student advisor(s)

people -- team jaarprijs

www.crossmediagames.com


possible partner(s)

resource(s)

etcetera

reference(s) -- game development

TIDSE Eliëns et al. (2003)
Eliëns A., Dormann C., Huang Z. and Visser C. (2003), A framework for mixed media -- emotive dialogs, rich media and virtual environments, In: Proc. TIDSE03, 1st Int. Conf. on Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment, Göobel S. Braun N.,n Spierling U., Dechau J. and Diener H. (eds>), Fraunhofer IRB Verlag, Darmstadt Germany, March 24-26, 2003
VULife Eliëns & Bhikharie (2006)
Eliëns A. and S.V. Bhikharie (2006), Game @ VU -- developing a masterclass for high-school students using the Half-life 2 SDK, In: Proc. GAME'ON-NA'2006, Sept. 19-21, 2006 - Naval Postgraduate School, Monterey, USA
Serious Eliëns & Chang (2007)
Eliëns A. and Chang T. (2007), Let's be serious -- ICT is not a (simple) game, In: proc. FUBUTEC 2007, April 2007, Delft
SL Eliëns et al. (2007)
Eliëns A. Feldberg F., Konijn E., Compter E. (2007), VU @ Second Life -- creating a (virtual) community of learners, In: proc. EUROMEDIA 2007, April 2007, Delft
VideoGame Gee (2003)
Gee J.P. (2003), What video games have to teach us about learning and literacy, Palgrave Macmillan

[_] readme register feedback projects resources _ # @ !

(C) Æliens 2014