multimedia @ VU
[] readme course 1 2 3 technical hammer characters models VGUI mods shaders media resources

talk show tell print

Introductie Masterclass
Introductie Masterclass

Welkom bij de masterclass Game Design. In deze masterclass geven we een introductie over game design.

Bij het ontwerpen en creëren van games komt veel kijken: level design, character modeling, programmeren, visual arts, geluid en noem maar op. In deze masterclass zullen we beginnen met basic level design en met name textures en objecten maken.

Zoals je misschien al weet gaan we werken met het spel Half-Life 2. Dit is een first-person-shooter gebouwd op de geavanceerde Source Engine. Deze engine staat bekend om zijn geweldige ingebouwde physics. Mede hierdoor hebben we voor Half-Life 2 gekozen. Bovendien is het ook mogelijk om je eigen Mod(ification)s te maken. Het bekende Counter-Strike is een voorbeeld van zo een Mod. Een ander voorbeeld is VU-Life 2, een Mod met elementen uit de VU. Deze Mod gaan we gebruiken voor demonstraties.

In deze masterclass geven we je een overzicht van de geschiedenis van spellen, vertellen we je over wat er komt kijken bij het maken van een spel en mag je zelf aan de gang met de volgende dingen:

  • Experimenteren met het toevoegen van textures aan objecten.
  • Het uiterlijk veranderen van een model van Half-Life 2.
  • Basis objecten maken in een level.

Veel succes!

Niels Rietkerk, 2005.

Met dank aan Kin Hung Cheng voor zijn uitleg over het toevoegen van textures en het hele VUGame Team voor hun ondersteuning en support.


[] readme course 1 2 3 technical hammer characters models VGUI mods shaders media resources