multimedia @ VU
[]
readme
course
1
2
3
technical
hammer
characters
models
VGUI
mods
shaders
media
resources
documentation /
materiaal 08
screenshot(s)
/ 2008 /
result(s)
data 2009
4, 11 en 18 maart 2009, 14.00-16.00, multimediazaal S353
master class -- game development
begeleiding
- 4/3/09 -- inleiding, topics, voorbereiding huiswerk
- 11/3/09 -- uitwerking opdrachten, experimenten
- 18/3/09 -- presentatie, uitreiking diploma , ...
Zie
inhoud.
begeleiding -- onder voorbehoud
- Winoe Bhikharie
- Thijs Louisse
achtergrond -- doelstellingen
De afdeling Informatica van de Faculteit Exacte Wetenschappen
organiseert de master class
game development
voor VWO scholieren, om deze kennis te laten maken met
toepassingen van multimedia technologie.
De doelstelling van de masterclass is vooral practisch,
en de cursus zal voor het grootste gedeelte bestaan uit het ontwikkelen
van een level/map voor de Halflife 2 environment.
Daarnaast worden ook enige achtergronden van game development
gegeven en de
toepassing van games buiten de sfeer van entertainment besproken.
doelstellingen
- kennisname van achtergronden van game ontwikkeling en game technologie
- ervaring opdoen met de creatie van een eigen level/map in de Halflife 2 omgeving
voorkennins
- kennis van programmeren is niet vereist
- ervaring met digitale fotobewerking is nuttig
programma -- 3 x 2 uur
- inleiding game development, en introductie tools Halflife 2 omgeving
- opsplitsing in groepen, praktisch werk ontwikkeling
van eigen level/maps
- presentatie en bespreking van de ontwikkelde game environments,
eindspel.
meer informatie
Zie
game @
VU en
multimedia @
VU
de competitie
2006
[]
readme
course
1
2
3
technical
hammer
characters
models
VGUI
mods
shaders
media
resources