@

multimedia @ VU
[_] readme register feedback projects resources _ # @ !

talk show tell print

PDF

Jos Hoebe -- bachelor april 2010

Digitale media, en daaronder vallen ook games, ontlenen een belangrijk deel van hun waarde aan de computationele processen waaraan ze hun uitdrukkingskracht ontlenen. Dat geldt niet alleen voor de interactie en de visuele effecten, maar in toenemende mate ook voor de verhaallijn en de visuele inhoud ervan.

Jos heeft in zijn bachelor project aan procedural content gewerkt, en het resultaat van zijn werk, dat in belangrijke mate op de steeds populairder wordende Unity game engine is gericht, is te lezen in zijn bachelor skriptie. getiteld procedural generated online virtual worlds

Voor de aanvang van het project kende ik Jos uit een eerder multimedia project, waarin hij, samen met Mike Hergaarden, voor de leek, die ik toendertijds ten aanzien van Unity zeker was, uiteenzet hoe Unity werkt en wat de voordelen van asset-oriented game development zijn. Met Mike heeft Jos het succesvolle spel Verdun, over de eerste wereld oorlog ontwikkeld, natuurlijk ook in Unity.

Nu de Indie versie van Unity gratis beschikbaar is, is Unity een element in mijn onderwijs dat ik te zijnertijd mede op de VU hoop te introduceren, als state-of-the-art game development omgeving, waarvan me de waarde mede door de inspanningen van Jos duidelijk zijn geworden, waarvoor dank.

En natuurlijk nog gefeliciteerd met je bachelor, hoewel het project, als ik me goed herinner zo'n twee jaar geleden was ...

Anton Eliëns, 12/4/10



[_] readme register feedback projects resources _ # @ !

(C) Æliens 2014