@
multimedia @ VU
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
PDF
Bram Voortman -- bachelor juni 2011 / thesis
Bram begon, volgens mijn administratie, in juli 2005 met
zijn bachelor project
serious games.
Dat moet wel heel
serieus geweest zijn, zal menigeen
denken, dat daar zoveel jaren overheen gegaan zijn.
De start was voorspoedig, en de ondertitel
learning skills by means of computer games veelbelovend.
Na ongeveer twee jaar niets gehoord te hebben kreeg ik een mail
met de vraag:
is het onderwerp serious games nog steeds
goed, of is het inmiddels al verouderd?
Nog steeds interessant, was mijn antwoord, plus wat extra aanwijzingen
waar op te letten, en de aanmoediging er nu echt werk van
te maken.
En, de eerlijkheid gebied te zeggen dat Bram er echt werk van gemaakt
heeft en uiteindelijk een buitengewoon interessante
en in verhouding diepgaande skriptie heeft geproduceerd,
waarin niet alleen de motivatie voor het gebruik van
computer games is beschreven, maar ook ingegaan is op de ontwerp
aspecten, de technologie die bij het ontwikkelen van dergelijke
games gebruikt wordt, alsook een aantal voorbeelden met kennelijk
inzicht besproken zijn, ondermeer op het gebied van
het leren van skills, psychologische gezondheid en
maatschappelijk bewustzijn.
De reden voor de vertraging bleek een complex van persoonlijke
zaken te zijn, waarin Bram duidelijkheid moest scheppen.
Ik kan alleen maar benadrukken dat de inhoud daar allerminst
onder geleden heeft, en misschien zelfs wel aan diepte heeft
gewonnen.
Ik heb dan ook alle respect voor Bram in deze, en ben blij
voor je dat het nu tot je bachelor diploma heeft geleid,
en kan het alleen maar betreuren dat we in een tijd leven
waarin het steeds moeilijker lijkt te worden tijd te
vinden voor zaken die van direct persoonlijk belang zijn.
Beste Bram, wat mij betreft heb je laten zien dat je
voldoende doorzettendheid en diepgang hebt om er echt iets
goeds van te maken.
Anton Eliëns, 2/6/11
[_]
readme
register
feedback
projects
resources
_
#
@
!
(C)
Æliens
2014